Ga naar content

Ervaringen NS International

Voordelig met de trein naar Londen, Berlijn, Parijs of Brussel. Kijk op NS International. Ben jij op reis geweest met de trein, deel dan jouw reisverhaal met anderen. We zijn benieuwd naar alle reviews, beoordelingen en scores.

Bekijk NS International

door alex op geeft een 2.00

bij NS loopt het gewoonweg anders als hetgeen je hebt geboekt

Niet 1 *, maar 2 *, puur en alleen vanwege de goede bedoelingen van de NS werknemers "in het veld"; zoals de helpdeskmedewerker, de baliemedewerkster, de conductrice........

Begin januari 2024 hebben wij een reis geboekt via de NS internationaal website voor een reis naar Hamburg/Duitsland (boeking scnhlfs-2) op 19 maart 2024. Dit ging eigenlijk allemaal prima. Vooraf een periode van stakingen, hetgeen bij ons een onrustig gevoel veroorzaakte tot het nieuwsbericht dat de Duitse machinisten en DB weer enigszins in harmonie met elkaar om konden gaan.

Een week voor de afreisdatum zijn we de website van NS-internationaal in de gaten gaan houden om te kijken hoe het treinverkeer op "onze route" verliep. Van de inzichten die we daar opdeden, werden we niet bepaald blij: spoedreparaties, uitval vanwege materiaalproblemen....het kon niet op. We werden er niet gerust op en dus zijn we dus heel "proactief" dagelijks contact gaan zoeken met de NS via chat-facebook. Daar werd alles ten aanzien van onze reis overzien als: "gaat verlopen conform planning, gaat goedkomen".

Op 18-3-2024 zagen WIJ (en dus niet NS helpdesk) op de website van DB dat de IC145 op 19 maart zou uitvallen, dus gelijk weer contact gezocht met de helpdesk. Die wisten nog van niets en die kwamen met een oplossing dat we bij de servicebalie een plaatsvervangend vervoersbewijs moesten halen. "Dat gaat in de praktijk toch niet werken", dachten wij. Tegelijkertijd telefonisch contact gezocht met NS en daar troffen we iemand die daadwerkelijk wilde helpen (Eva) en die ook informatie gaf waar we echt iets aan hadden. Volop met haar mailbericht aan het puzzelen geslagen en alles weer op papier uitgewerkt, zodat wij er iets mee konden.

Op 19-3 om 6.41 uur op de bus gestapt richting station Breda, zodat we op tijd zouden zijn voor de trein richting Deventer. Die bus reed prima op tijd overigens.......

ter plaatse bleek dat de voorgaande trein richting deventer was uitgevallen wegens technische problemen, dus "onze" trein zat "mudvol"; eigenlijk niet normaal zo vol, misschien zelfs wel een beetje gevaarlijk. Maar ja, als de conducteur nu zou zeggen dat er mensen uitmoesten, zou het zowat resulteren in een lynchpartij. Maar goed, wij onderweg.

In Deventer aangekomen, even bij een informatiestand op het perron nagevraagd of we "goed zaten" en of ons boemeltreintje "oke was". Gelukkig was hier sprake van een doorgewinterde "NS-ster", die ons gelijk verwees naar een andere trein, die rechtstreeks reed en ook "heul rap". Normaliter zouden we (conform de boeking) met de "Berlijn-IC" reizen, maar ook die was uitgevallen wegens materiaalproblemen....

In Almelo mee met het boemeltreintje van Blauwnet richting Osnabruck, treintje kwam mooi op tijd aan gelukkig. Maar in Osnabruck bleek dat de ICE naar Hamburg 50 minuten vertraging had, wegens (u kunt het wel raden) technische problemen. Lijkt me toch een redelijk probleem te worden/zijn, die "technische problemen"......Hoe doet men dat toch in andere landen waar het allemaal goed loopt?

Eenmaal in de ICE zijn we dus zo n 50 minuten te laat aangekomen en conform de voorwaarden van de NS, voelen zij zich ethisch niet geroepen om daar een compensatie tegenover te zetten. Kwestie van mentaliteit denk ik.....Als was het maar een bosje bloemen, een chocoladeletter of een postkaartje dat ze hebben gefaald op alle fronten. Verwijzen naar DB doet mijns inziens niet ter zake, ik heb betaald aan NS en zij kiezen zelf hun "onderaannemers". Nee, een "NS-vinger" wijzen naar een derde partij? Daar heb ik niets mee te maken, NS heeft mijn centen. En bovendien is het een hele slechte mentaliteit, om het eigen falen bij een ander in de schoenen te willen schuiven.....

Al met al is er NIETS, maar dan ook echt helemaal NIETS terechtgekomen van het reisschema van de geboekte reis. Qua reisroute niet en qua tijdschema niet. Het is alsof je bij de bakker een bruin brood bestelt en er voor betaalt, maar je krijgt uiteindelijk een hoefijzer mee in de verpakking. Misschien dat daar eens een mooie uitdaging ligt voor de "opperbaas" van NS? Maar ja, aan de andere kant, zal die het ook wel prima vinden. Hij is tenslotte ook maar een "uitgerangeerde politicus" die via het het "oude jongen krentebrood vriendengroepje" van een riant inkomen moest worden voorzien. Gezien onze ervaringen, is er in ieder geval geen sprake van het feit dat hij daar is 'geroepen" vanwege zijn capaciteiten en/of bijzondere talenten ten aanzien van het spoorweggebeuren.....

door Indre op geeft een 1.00

It's probably the worst public transport service in Europe.
Almost all trains are late, there's no timely communication to customer, the foreigner passengers are left in void, as no single message is communicated in English, even in international trains, such as ams-berlin.
Although, I find sustainability very important, I won't be taking trains in DE anymore as it costs too much stress and time...

door B op geeft een 1.00

Zeer slechte ervaring met de booking en service afdeling van NS internationale, die op vele fronten incapabel blijken te zijn.

Wij dachten ontspannen en duurzaam als gezin met een babytje met de international trein te gaan ipv met het vliegtuig of de auto. Nou think again. Wat een drama!

Wij kregen na het boeken te horen dat onze trein niet reed ivm stakingen en moesten omgeboekt worden naar een trein een paar uur laten. Ok niet fijn. We wilden juist die vroegere trein om op tijd op de plek van bestemming te zijnmaar ok. Als de trein niet rijdt houd het op.

Na deze omboeking hebben wij vanaf enkele dagen voor vertrek steeds zelf proactief gebeld of onze omgeboekte trein wel reed zodat wij niet voor verrassingen kwamen te staan. We kregen steeds positief bericht.

Onze verbazing was dan ook groot dat wij bijna op een leeg perron aankwamen, maar ok we waren ook netjes optijd. Echter na enige tijd kregen wij te horen dat onze (omgeboekte) trein helemaal niet reed. De mensen van de NS op het station waren ook verbaasd dat wij er waren, want dit was al enige tijd bekend en mensen waren vooraf geïnformeerd als het goed was.
Geïnformeerd!? Geinformeerd!? Wij waren geheel niet geïnformeerd. En op onze eigen pro actieve telefoontjes kregen wij steeds te horen dat de treinen reden.
De mensen van de NS internationale op het station gaven aan dat er dus echt wat mis was gegaan bij ons.
Sta je dan met je baby. En erger nog onze eerdere trein kregen we te horen nadat wij ons verhaal hadden gedaan had gewoon gereden!!

Het maakte het erg wrang allemaal. Na uren vertaging en vele uren nadat wij oorspronkelijk zouden aankomen hebben wij na onze paar dagen weg contact gezocht met de service afdeling.
Men waste hun handen in onschuld. Na heel veel moeite kregen wij ipv een financiële compensatie waardebonnen.
Naar ons idee echt niet terrecht maar het had ons al zoveel energie gekost.

Toen kwam echter corona. En corona bleef lang waardoor de vouchers verlengt werden.
Sinds enige tijd kan er weer makkelijker gereisd worden. We wilden wat boeken maar kwamen erachter dat je de vouchers helemaal niet online kon gebruiken! Toen naar NS international op het station gegaan. Daar hadden ze echter een verouderd systeem waarbij ze niet goed alle informatie konden zien om een reis uit te zoeken. We werden geadviseerd het toch thuis online te doen en de vouchers op te sturen.
Dit wilden wij gisteren doen, 1juli, wat bleek, vouchers tot 30juni. Balen!

Gebeld met de NS international, die verwezen ons naar hun bookingsafdeling. Ook de chat geraadpleegd en het probleem voorgelegd. Ook hun gaven aan dat booking ons hiermee wel kon helpen. Ok. Echter krijg booking maar eens te pakken!! Echt bizarre wachttijden.

Vandaag, 2juli, nieuwe poging. Na ruim 1uur wachten, ja ruim 1uur!, eindelijk iemand aan de lijn, om vervolgens te horen dat je wel genoeg tijd hebt gehad en ze niks voor je gaan doen. Dat was dat. Bizar! Geen coulance, geen begrip, geen service, niks.

Echt bedroevend hoe op alle fronten de processen van dit grote bedrijf continue falen.

door H op geeft een 1.00

Goedkoper reizen

Regelmatig reis ik met een ticket van ns internationaal van station kruiningen naar Antwerpen cs
Tot op nog geen maand geleden koste deze mij 11€ (ik heb 40% korting in nl)
Nu zou deze reis mij 20,60€ kosten
Een zga verdubbeling vd prijs dus
Echter reis ik ook nog wel eens va Roosendaal naar Antwerpen en dat ticket kostte via ns internationaal 6,60€
Deze prijs is gelijk gebleven
Dit houdt voor mij in dat ns internationaal nu dus 14€ rekent voor het stukje kruiningen-Roosendaal
Terwijl als ik deze reis (kruiningen-Roosendaal) maak met mijn ovkaart ik daarvoor 5,04 betaal
Maw als ik mijn reis "splits " betaal ik dus 11,64€
Wat een flink stuk goedkoper is dan de reis volledig via ns internationaal te boeken
Heb deze vraag neergelegd bij de klantenservice van ns internationaal
Maar het antwoord was
1 ja mevr maar de prijzen staan niet vast en kunnen per dag veranderen dus ook verdubbelen
En de prijs heeft ook te maken met drukte/beschikbaarheid ..........
Tip van mij voor reizigers die in het bezit zijn van een ovkaart :
Kijk 1st wat de reis kost als je hem splitst alvorens je bij ns internationaal boekt
Kan je flink wat geld besparen!

Logo van NS International
4 personen geven NS International een
1.6
Contact Stationsplein 25
1012 AB Amsterdam
www.nsinternational.nl
030-2300023

Deel jouw ervaring met NS International

0
Wordt niet getoond op de site

Top 6 meest bekeken advertenties van NS International

Onontdekte plekjes en leuke aanbiedingen voor overnachtingen en vakanties in de natuur!